קרן מרציאנו בראיון מר קובי בר נתן, הממונה על השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר - איגוד התאגידים העירוניים

קרן מרציאנו בראיון מר קובי בר נתן, הממונה על השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר

קובי בר נתן

"הרבה בזכות האיגוד וגם אנחנו – קשרנו את הגמול לביצועים. ככל שהתאגיד עובד בצורה יותר טובה, כך הבונוס יגדל". עוד ציין בר נתן כי זה דיי חריג במגזר הציבורי כי לא נהוג בונוסים. "רצינו שיותר ויותר חברות ייראו שזה משתלם. השכר אינו מספק, אין גמול על העבודה. אבל בצד שלנו אנחנו נותנים את הכלים לראשי הרשויות והמנכ"לים".

בעניין גיוס העובדים טען כי אולי הכלים לא מספקים מפני שמודל הבונוסים הוא בעיקר לבכירים. אבל הם מאמינים שזה יחבר עולמות שלא היו בליבת המחשבה של המנכ"לים.
"עדיין יש קושי לגייס עובדים. הקושי הזה לא רק בתאגידים אלא הוא חוצה את כל המשק. אי אפשר להציע משכורת של הייטק בשוק הציבורי, אבל כן מביאים מודלים כמו בשוק הפרטי". כמו כן התייחס בר נתן לתחומים השונים בגיוס עובדים בכירים וגם זוטרים: "אנחנו פועלים בנושא. אין לנו קיבעון. גם בתפקידי הביניים זה נגזר משכר הבכירים.
במקצועות הטכנולוגיים – נתנו כבר מעבר למה שנקבע. סייעות ועוד – ניתן מענה משמעותי יותר בעתיד הקרוב".

בתגובה לדרישות על העלאות שכר טען שאנחנו במשק אחד גדול והדבר שהכי מעורר אינפלציה זה דרישות שכר ושכר – אז הם צריכים להיות זהירים.

בנושא השכר ותנאי העבודה של החברות העירוניות, לעומת העיריות והשלטון המקומי בכלל – סבר בר נתן כי כבר יש שינוי בהתנהלות. הוא גרס כי יש פער מאוד גדול. אמר כי יש להם מספיק בקרות של העירייה ואנחנו לא רוצים להיות שם. אלא עושים הסדרה רבתי בכמה מישורים.
"ממה שאני מסתובב, לא כולם מרוצים, רואים הרבה שינויים בשטח. אי אפשר להגיע תוך כמה שנים להגיע מקצה לקצה. יש הרבה הוכחות עבודה שנדרשות ותקציבי ביטוח שאנחנו מנסים להדביק קצב".

meet

מערכת CHANCE TO MEET

חברים וחברות יקרים,כבכל שנה וועידת איגוד התאגידים העירוניים מהווה הזדמנות לפגוש, להכיר ולשוחח עם בעלי תפקידים ברשויות המקומיות ובתאגידים מקבילים. אך מה קורה אם רוצים

המשך קריאה »

שיתוף הכתבה:

דילוג לתוכן