האם מודל השכירות לטווח הארוך יספק פתרון למצוקת הדיור? - איגוד התאגידים העירוניים

האם מודל השכירות לטווח הארוך יספק פתרון למצוקת הדיור?

פאנל

פאנל בנושא פתרונות השכרת דירות בהשתתפותם של: מר רז קינסטליך, ראש עיריית ראשון לציון; מר תומר גלאם , ראש עיריית אשקלון; רו"ח עדי בלומנפלד-פנחס , מנכ"לית החברה הכלכלית לפיתוח אור יהודה; ומר מתי דב, מנכ"ל מגוריט ישראל.

רז קינסטליך ציין כי יש קשיים רבים לפתרון מצוקת הדיור. אתה מגיע לסמכות מחוזית ומתחיל מו"מ להפחית את הכמויות שאתה מבקש ואז יש פשרות בגלל חסמים.
צריך לתת לראשי העיר והוועדות המקומיות שיודעים באמת מה העיר שלהם צריכה באמת בדיור.

בסוף אלה קרקעות של המדינה. אם אנחנו רוצים דיור מוזל, זה מחירים לא אטרקטיביים. אני בעד פרויקט להשכרה בראשל"צ, אני מוביל קו ברור של הפרויקטים האלה. אבל להגיד שזה מחיר מוזל, זה לא מוזל.

צריך לתת פתרון לדירות להשכרה לצעירים. אין יכולת אמיתית היום לזוגות צעירים לקנות דירה בישראל אם אין משפחה עשירה.
אני דואג לצרכי התושבים ולא לבעלי העסקים שעושים כסף מהדיור.

עדי בלומנפלד-פנחס התייחסה ואמרה כי מכירים את הצרכים העירוניים יותר מכולם והם יודעים איפה צריך לקחת דברים קדימה. "צריך את שלל המשרדים המעורבים לשם כך.
אם אנחנו בחברות הכלכליות צריך אישורים רלוונטיים מהמשרדים וצריך הרבה מאוד אישורים והסברים".

תומר גלאם אמר כי הפרויקט לשכירות הוא נכון לטווח הקצר ולא לטווח הארוך. גם אצלי הוא מתקיים ובונים גם לסטודנטים באשקלון. אבל המטרה בסוף זה איך דואגים לשכירות הוגנת וגם לטווח הארוך.

מתי דב ציין כי השינוי מתחיל לקרות. "ככל שאיכות הדירות שאנו משכירים יותר גבוהה, איכות השירות לסוחר גוברת. נותנים שכירות ארוכת טווח רק צמוד מדד". כמו כן, הוסיף כי הוא נותן פתרון לתושבים שרוצים להישאר בעיר לגור בשכירות מוגנת לחלוטין כי יש חברה שמנהלת את הדירות ולא גורמים פרטיים שמשנים דעתם כל הזמן. "אצלנו הדייר יודע בדיוק לאן הוא נכנס".

meet

מערכת CHANCE TO MEET

חברים וחברות יקרים,כבכל שנה וועידת איגוד התאגידים העירוניים מהווה הזדמנות לפגוש, להכיר ולשוחח עם בעלי תפקידים ברשויות המקומיות ובתאגידים מקבילים. אך מה קורה אם רוצים

המשך קריאה »

שיתוף הכתבה:

דילוג לתוכן